Fredag 31/5

Nu närmar sig Juni månad med STORA steg,närmare bestämt i morgon:) Herregud vad tiden går fort..snart är väl denna sommar över (fast den knappt börjat än känns det som). Idag bjuder vädergudarna iaf på fint väder,sol och varmt :) Det tackar vi för,tack tack! lite mer än 2 timmar kvar att jobba innan jag tar helg. Det är så himla skönt att jag endast jobbar mellan 9-13 varje fredag! Det blir som en extra dag på helgen i princip:) I helgen ska vi bland annat till Eskilstuna (lördag) och hälsa på Henkes mormor tillsammans med svärmor:) Det är alltid lika mysigt att hälsa på Gertrud:) Lille momo. Vi ska bland annat gå på stan med henne då hon ville hitta några nya kläder. Sen blir det väl fika med 7 sorters kakor som vanligt hehe,hon ska alltid baka en massa tills man kommer,goa lille Gertrud! Under söndagen ska vi ta en sväng till Babyland i Linköping och titta på barnvagnen:) Hoppas att den uppfyller våra krav:) Skulle vara så himla skönt att inte behöva tänka på det mer sen.Blir nog en tripp inne på Ikea också mest för skojs skull för att kolla på barnsäng mm till lillemans rum:) Men vi tänker inte köpa några möbler förren vi flyttat in i huset den 15 augusti,man vill gärna inte behöva släpa med mer grejer än vad som är nödvändigt i flytten! Vi hade blivit informerade av mäklaren att vi troligtvis skulle kunnat flytta in tidigare i vårt nya hem,men häromdagen när jag pratade med mäklaren så fick vi beskedet att vi dock inte kan flytta in tidigare tyvär:( tråkigt men men sånt är livet ibland! Men eftersom de som köpte vår lägenhet flyttar in redan 1/8 så flyttar vi hem till svärföräldrarna redan sista helgen i Juli och får bosätta oss där i lite mer än 2 veckor hehe.Kommer kännas som att "flytta hem igen" konstigt!! Men det kommer gå toppen! Jag har världens bästa svärföräldrar så det kommer inte vara några problem alls,och eftersom dom bor i ett relativt stort hus med tomt uteplats,altan mm så kommer vi inte behöva trängas heller.Kommer faktiskt vara skönt att kunna sitta ute i deras trädgård och ha det gött:) Så nu letar vi förråd där vi kan magasinera våra möbler under de veckor som vi blir inneboende hos dom.Har haft kontakt med en firma där det troligtvis blir att vi ställer våra grejer så länge.Allt löser sig:) Till något mkt roligare så sparkar lilleman för fullt i magen om kvällarna (mest) och även under dagarna då och då. I morse måste han varit väldigt morgonpigg då han märktes av en hel del <3 jag älskar verkligen att kunna känna när han sparkar och flyttar på sig där inne.Henke är också överlycklig över att han nu också sedan nån vecka tillbaka känner tydligt när han sparkar och rör sig.I slutet av den här veckan så väger han nästan ett halvt kilo,så nu kommer nog magen att börja växa mer och mer:) Sedan inskrivningen den 21 mars så har jag iaf endast gått upp cirka 3 kg och det är inte mkt alls när man tänker på att jag gått mer än halva graviditeten.Men jag räknar med att gå upp en hel del till iaf innan han är färdiggräddad:) Dom säger ju att när man är i slutet av graviditeten så väger sammanlagt barnet,fostervattnet,moderkakan och all vätska i kroppen sammanlagt cirka 10 kg. Så det vore ju konstigt om man inte går upp minst det och kanske lite till.Vi får se vad vågen slutar på,men jag känner defenitivt ingen panik över vikten för jag har inte gått upp nånstans på resten av kroppen,utan den är endast magen som växer:) Så förhoppningsvis slipper jag se ut som en svullen gris iaf haha,fast man ska aldrig säga aldrig:) Ska till BM den 18 juni för mätning,vägning mm! Spännande.Nu ska jag göra lite nytta innan det är dags att ta helg. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0