Som jag längtat efter denna vecka!

Ohh yes,ni kommer får höra mig säga ännu en gång att jag verkligen  längtar efter semster nu:) Och på fredag denna vecka jobbar jag min sista dag på 5 veckor:D jihooo!!
Helgen börjar med dop för lilla Tuva:) På lördag kl 12:00 ska lilltjejen döpas,du var alldeles nyss en liten bebis och nu är du redan en stor tjej! Ser fram emot dopet jätte mkt:) Hoppas vädret är fint också så man kan ha på sig klänning:) Nu är Henkes och mina första semsterplaner bokade! Vi kommer inte att åka på någon utomlands resa i år,delvis pga att vi har flytt och annat att stå i under sommaren,och delvis för att jag känner inte att man kan njuta lika mkt av en utomlands resa under graviditeten.Jag kan för det första inte sitta i solen allt för länge,blir kokhet direkt hehe,och sen har jag ingen lust att åka på nån magsjuka efter att ha ätit något olämpligt:( Så nej,i år är det sverige som gäller.men det kan vara lika trevligt det om vädret tillåter:) Vi kommer iaf att övernatta 1 natt i Göteborg hos Karin och fredrik under den andra veckan av vår semster 19-20 juli :D ska bli jätte spännande att se hur ni bor och att få uppleva storstaden igen,för det var många år sen vi var där:) henke och jag var i göteborg vår första sommar tillsammans,då hyrde vi rum på ett vandrarhem i slottsskogen under 3 dagar.Super mysigt och verkligen en minnesvärd resa :D På lördagen när vi åker hem till Norrköping igen ska Henke och jag förbi Ullared och shoppas loss massa bebis prylar. Henke har aldrig varit i ullared tidigare så ni kan ju förstå om jag är glad att jag ÄNTLIGEN får med mig honom:) Men det känns väldigt självklart att handla massa nödvändiga saker till lillplutten där när vi ändå är i närheten.Vi kommer kunna spara tusenlappar jämfört med om vi skulle handla allt på Babyproffsen. Den ända jag tycker är viktigt att man köper på en "riktig" barnbutik är barnvagn och bilbarnstol av säkerhetsskäl.,sen om man handlar mindre prylar tex,sängkläder till bebissängen,badbalja mm mm på Ullared så tycker jag why not.Man tjänar verkligen på det:):) Och så kanske man hittar nåt fint som skulle passa till vårt nya boende också:) På fredag flyttar vi ut om exakt 3 veckor till mina svärföräldrar.Sen den 15:e augusti får vi äntligen nycklarna till vårt egna hem och gud vad vi längtar! Jag kommer typ bo på vår stora härliga altan,och i tvättstugan haha (världens lyx med egen ordentlig tvättstuga tycker jag) hehe.Det här året har verkligen varit mitt bästa år hittils,det är så mkt som man ser fram emot och som gör att man är extra lycklig. Att jag har världens bästa och underbaraste sambo,att vi väntar en liten plutt,att vi köpt oss ett jätte fint radhus i Smedby där jag tror vi kommer stormtrivas.Att vi sålde lägenheten så fort och dessutom fick ett väldigt bra pris för den:) Ja,detta år är verkligen en riktig 10:a om ni frågar mig. Dessutom har många av mina fina vänner under detta år bildat familj:) Och en del har t o m hittat den rätta och är nykär ( Anna ;) ) hihi.Underbart med allt detta tycker jag!!
och att det bara än måndag idag gör inget det heller,för snart är det semster och ikväll efter jobbet ska jag och Henke träffa Cilla,Mateo och Fransissco på stan för lite mat och trevligt sällskap.Tänk att Mateo snart är 2 månader också och jag har knappt hunnit träffa honom pga att Cilla pilla  mestadels är i Sthlm nu för tiden.men ikväll så,då ska jag banne mig gosa med honom <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Är så glad för er skull! <3 <3 <3

2013-07-04 @ 11:49:44
URL: http://keyeff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0