Vad har hänt/vad händer??!!

Hej alla fina läsare:)
Sorry att jag är dålig på att blogga ,MEN Instagram går mkt fortare och smidigare,så följ mig gärna där (Camillahenke)
Men jag kommer ju självklart att blogga också lite då och då.
Tänkte berätta lite om Toscana resan,som var mer än underbar!!
Det var så otroligt vackert där,naturen,städerna och allting var perfekt..förutom de 2 första dagarna för då spöregnade det dock:( Men när vi var i Florens så hade vi kanon bra väder,riktigt vår känsla!Bli himmel och 19 grader varmt.
Vi hann med en hel del.
Första natten bodde vi på ett hotell i Pisa,jätte coolt hotell måste jag säga.
Vi var och tittade på lutande tornet i Pisa,och det lutade VERKLIGEN :D riktigt häftigt att se.
Sen åkte vi vidare mot Sienna där vi sov 3 nätter på en stor herrgård som också var super fint.
Vi hyrde bil under tiden vi var i Pisa och Sienna så att vi skulle kunna åka runt upp i bergen/byarna för att besöka vingårdar och se vindruvsodlingarna/olivodlingarna.Fiii fan vad MKT stora fält med odlingar ÖVERALLT.Så häftigt.
Naturen var helt amazing uppe i landsbygden,magiskt.
Vi besökte vingårdar där vi var på vinprovning mm,det tråkiga var att alla inte kunde smaka vin pga att en alltid fick köra.
Men på kvällarna när vi var i Sienna så gick vi in till staden och åt middag på nån mysig restaurang varje kväll,det blev förrätt,varmrätt och efterrätt varje kväll,känns som man gått upp 10 kg :D hehe,men det är det värt.Maten och vinet var amazing.
De sista 2 nätterna spenderades i Florens,och jag säger bara WOW vilken vacker stad.Dit måste ni verkligen åka.
Man skulle kunna gå flera dagar i den staden för det finns så mkt vackert att titta på.
Vackra bygnader,kyrkor,vattnet och alla människor.
Hotellet i Florens som vi bodde på var grymt.Det var t o m en man som bärde våra resväskor,och så fort man hade använt en handduk i badrummet så byttes den ut,kände som i en film,det var även ett jätte jätte fint hotell med suverän service:)
Det blev lite shopping också:) Jag köpte skor,handskar,en jätte fin kappa,en jätte fin poncho och en tröja, och H köpte en skit snygg kappa han också.
Den här resan gjorde vi pga att Henkes mamma fyllde 60 år,så det var Henkes familj som bjöd oss på resan,inte bara resan utan allt.Dom är verkligen de bästa svärföräldrarna man kan ha,generösa,underbara och jag är så tacksam över att jag har just dom som svärföräldrar:) Jag ska köpa något riktigt fint som tack,inte för att jag kan tacka tillräkligt för allt men jag vill ändå visa min uppskattning.
Ni har ju redan sett en hel del bilder från resan,alla bilder som ni sett är tagna med min Iphone,men jag har MASSA mer bilder som togs med systemkameran,men just nu har vi nåt virus på vår dator så vi måste fixa den först innan jag kan lägga in alla bilder,men så fort det är fixat så ska ni få se fler bilder, I promise :D
Även fast resan var underbar så är det faktiskt riktigt skönt att vara hemma igen med.Sova i sin egna säng och vara i sitt eget hem.
Att behöva gå upp tidigt varje morgon för att jobba känns dock inte lika kul,men veckorna går så fort så snart blir det lite ledig igen vid jul/nyår.
I början av den här veckan har jag inte gjort nåt speciellt.
Men imorgon ska jag träffa Cilla och Jill efter jobbet! Vi ska ses på stan för en fika:) Ska bli kul för det var ett tag sen vi sågs nu:)
Och på fredag jobbar jag 9-12, sen ska jag till tandläkaren vid 12:20 och kl 13:15 ska jag till Natta och klippa mig:) Längtar!! Sist men inte minst ska jag träffa mamma på stan när jag klippt mig,ska hjälpa henne att hitta en vinterjacka.
Lördagen kommer att bestå av kalas,det blir ett andra firande för Henkes mamma.Hans kusiner från sthlm kommer på besök och hans mormor,så vi ska dit på middag. Men på söndag har jag inget bstämt så då ska jag bara ta det lugnt:) Kanske gå och träna,ska köpa träningskort på Factory fitness där H har börjat träna,så då kan vi träna tillsammans:) Skönt att komma igång och röra på fläsket lite :D
 
Ha en toppen dag:)
// Camilla
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0