Inspiration:)

Puhh..pustar ut efter en arbetsdag! Full rulle på jobbet men det är härligt för då går tiden fort.kan inte fatta att det är fredag redan i morgon:) som ni märkt i min blogg så är det en hel del matbilder med då och då,så jag tänkte mig att det skulle få bli lite av en matblogg eftersom jag tycker det är väldigt kul att läsa andra matbloggar där jag blir inspirerad så kanske jag med min mat kan inspirera dig! Självklart kommer jag skriva om annat än mat också så ni kan vara lugna:) Henke och jag ska försöka bli lite nyttigare i veckorna,men på helgen får man unna sig tycker jag:) vi ska absolut INTE gå på någon diet av något slag för det är jag lite emot.MEN man kan byta lite små enkla saker så blir hela måltiden lite nyttigare.som tex idag gjorde vi denna goda mat.Cevapcici (köttfärsspett) och istället för vanligt ris kokade jag blomkålsris med rivna morötter,jätte enkelt och super gott.man river bara blomkålen och moroten på det grövsta på rivjärnet,sen ska det koka i kanske 4-5 min max,det behöver ju inte koka så länge eftersom det är så små bitar.det ska bli lite tuggmotstånd för det är inget mos vi vill ha.och vips så har vi ett nyttigare ris.fick faktiskt detta tips av min vän Zäta en gång i tiden och tycker det var super bra.man kan ha det till gryta eller vad som helst.pröva vetja:)


Kommentarer
Postat av: zäta

Mm visst äre gott : ) och det blir mkt nyttigare!

2012-08-09 @ 21:47:11
Postat av: Karin

Vad kul :D Får man komma med önskemål om inlägg?
Jag behöver tips på nyttig, enkel mat som man lagar snabbt. Hatar att laga mat när man är trött och hungrig efter jobb/skola ju!

2012-08-12 @ 11:38:00
URL: http://keyeff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0