Ledighet såhär mitt i veckan igen!

Visst kan ni inte annat än hålla med om att det är lyx med dom här röda dagarna mitt i veckan som vi haft några nu:) Idag är ännu en sån lyxig dag och i morgon tog jag ledigt så nu är det lång helg:) snart är det bara 8 veckor kvar till semester också,galet!! Tyvär har jag blivit en riktig morgon människa de senaste månaderna.Jag vaknar runt 7 tiden även när jag är ledig vilket ibland faktiskt är väldigt irriterande.Önskar att jag kunde sova till kl 9 iaf.Men de dagar när det är fint väder så gör det mig inget att vakna så tidigt för då tar man verkligen vara på dagen. Som idag,nu ligger jag i sängen en torsdag och bloggar kl 07:26 på morgonen.Men det var redan kl 07:38 som jag slog upp mina blå!Solen ser ut att vara framme så jag hoppas på en fin dag.Inatt däremot var det verkligen dunder och brak!!På hög nivå också,höll på att skita på mig när jag vaknade av världens åska och blixtrar hehe.Men nu har det varit 2 riktigt sköna dagar så det är inte konstigt att det blir så ibland då.Under min långhelg har jag lite smått och gott planerat.H och jag ska bland annat hälsa på min farmor idag på förrmiddagen,hon är säkert nyfiken på hur mkt magen har växt på mig:) och i eftermiddag står det kalas på schemat då vi ska fira min morbror som fyller år.Så en ganska skön dag blir det idag med släkten.I helgen (närmare bestämt lördag) har vi fixardag med vår bostadsrättförening!Då ska vi träffas vid 10 tiden,städa,kratta och fixa i rabatterna,plantera blommor,åka till returen mm.Och allt avslutas så klart med grillning tillsammans på vår innergård.För H och mig passade det perfekt att vi har fixardag just den här helgen eftersom vi har visningar på vår lägenhet mån/tisdag nästa vecka.Så då kommer ju gården och trapphus/källare vara super fint:)Senast jag kollade igår så var det ett antal bokade på visningarna iaf så det blir spännande.Sen så inträffade det en sån sjukt grej i tisdags när jag kom hem på kvällen.När jag skulle lämna min cykel på vår innergård så mötte jag en kvinna där som jag inte kände igen,men vi hälsade så klart från varann.Efter nån minut kom hon tillbaka och så sa hon "ursäkta men jag måste fråga en sak" javisst det går bra svarade jag:) Då säger kvinnan,ja det kom ut en jätte fin lägenhet i detta hus på Hemnet idag och jag började ju skratta direkt.Jag berättade att det var min lägenhet som skulle säljas och vi blev lite paffa båda två:) Hon berättade iaf att hon bara bott i Norrköping i 4 år och ville ta sig en cykeltur då hon inte känner till alla områden så jätte bra.Men nu hade hon hittat och hade gått runt vid huset och tyckte gården och allt låg jätte bra och att det var jätte mysigt här.Hon sa att hon verkligen gillade vår lägenhet och att hon älskade den stil som vi hade.Det var verkligen i hennes smak!Sen sa hon att den kommer jag absolut att lägga bud på och att hon ska på visningen på måndag:):) Då blev man faktiskt väldigt glad:) Så himla sjukt att jag kom hem precis när hon var här och allt också.Känns extra kul också att få respons på att ens hem/stil tilltalar andra.Hon var iaf jätte trevlig,berättade en del om sig själv och jag berättade ju så klart en del om föreningen:) Så glad blev jag minsann. Nu ska jag gå upp och äta lite frukost för både jag och "grodan" är hungriga:) Kram på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0