En riktig vilde.

Herre jösses vilken vilde jag har i magen. Jag har tyckt att han känts av tydligt i cirka 2 veckor nu ungefär,även Henke har kunnat känna av sparkar tydligt i 1,5 vecka ungefär.Men om jag jämför TYDLIGT med hur det känns nu så säger jag bara Mama Mia :D i förrgår natt vaknade jag 2-3 ggr på natten av att han höll på att böka runt i magen,vände på sig (magen blev helt hård och utåtbuktad) och han sparkade och levde rövare om man säger så hehe,så jag fick springa och kissa ett antal ggr den natten eftersom det tröck på rejält på blåsan! Att det går så fort nu med utveckligen och STORLEKEN på vårt hjärta ärobeskrivligt.Inom 1-2 veckor bör vi nog kunna se att magen tydligt rör sig när han vänder sig där inne :) Samma sak igår,hela dagen kändes han av tydligt tydligt,massa sparkar och han verkar som sagt vilka vända på sig ofta om dagarna,igår när jag var på jobbet så kände jag säkert minst 3-4 ggr under dagen hur magen blev helt hård och utåtbuktad när han rör sig :D man blir lite paff för det känns så himla skumt.Jag brukar beskriva för Henke att det känns som att man har en stor tung boll i magen då jag verkligen känner av tyngden när han vrider sig. Även igår kväll när Henke och jag låg i sängen och tittade på film så började han med sitt gympa pass i magen,han sparkade riktigt hårt.Henke busade tillbaka mot honom och buffade tillbaka på magen flera ggr och varje gång han gjorde det så fick vi känna av världens sparkar direkt efter (som att han minsann ville visa att han är starkast,lille plutten) vi låg och skrattade och njöt kan jag säga! älskar verkligen att kunna känna så mkt och mer och mer lär det bli för nu blir vår plutt bara större och större. Har även vaknat vid 2 tillfällen i natt när han boffat omkring i magen (så fick springa och kissa 2-3 ggr i natt också) och ända sen jag vaknade i morse så har jag känt massa sparkar och rörelser :D Älskart! Jag skulle verkligen inte vilja byta och vara kille istället. Tänk att aldrig få vara med om en graviditet ( kroppsligt så att säga) det är det bästa vi gjort,och det är den häftigaste upplevelsen man kan uppleva <3 Nu är vår plutt cirka 20 cm mellan huvud till stjärt och cirka 27-28 cm från huvud till fötter. Men man mäter endast längd från huvud till stjärt än så länge.Och väger snart mer än ett halvt kilo. Nu är det verkligen ett barn som ligger där inne :D fast i lite mindre format än när de är färdiggräddade så att säga. På söndag går jag ju även in i v.24 så efter den veckan (nästa söndag har jag gått hela 6 månader) Ett halvår av graviditeten är då gånget.Känns så sjukt och tiden har bara sprungit förbi:) Nu ska jag jobba vidare och fortsätta njuta av den lille där inne ( som just nu sparkar för fullt ) :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0