Hem:)

Halloj! Måste börja med att säga att Henke och jag redan stortrivs i vårt nya hem:) I torsdags började vi flytta och i fredagas sov vi första natten:) Det börjar mer och mer likna ett hem nu " efter att ha packat upp ett antal flyttlådor" hehe och det känns jäkligt skönt.Lite småfix och sånt har vi fortfarande kvar att göra,vi ska bland annat måla och tapetsera i hallen och det ska vi nog börja med redan ikväll,sen ska vi tapetsera en vägg i vardagsrummet och sedan fixa barnrummet.Tapeter ska förhoppningsvis beställas i helgen ( vi ska bara bestämma oss hehe) så i nästa vecka bör vi kunna börja tapetsera både vardagsrum och barnrum om vi är effektiva:)
Igår var vi på första föräldrargruppen (vi har 2 tillfällen kvar att gå) Det var jätte trevligt och vi fick en hel del bra tips osv.. Kan verkligen rekomendera alla som väntar sitt första barn att gå i föräldrargrupp! Vi fick även en liten goodiebag med oss hem därifrån med lite smått och gott som blöjor,våtservetter,nån leksak mm. Väldigt trevligt:) Nästa gång ska vi prata om smärtlindring och om själva "förlossningen" och det kommer bli väldigt intressant. Det var jag,Henke och 3 par till som var i vår grupp och jag var den som var beräknad först,de andra skulle ha nån vecka efter oss. Jag tyckte vi hade väldigt lika magar allihopa:) Alla var så fina så.
I torsdags förra veckan var H och jag hos barnmorskan och då skulle hon känna hur plutten låg,jag var redan rätt säker på att han låg med huvudet neråt.Men när hon skulle börja känna så gjorde jag som vanligt "spände magmusklerna" lite för mkt så det var kanske inte jätte lätt för henne att känna och vara helt säker.Men hon sa att hon med 95% säkerhet då kunde säga att han låg helt rätt med huvudet neråt. Så vi bestämde att vi igår efter föräldrargruppen skulle göra ett ultra på mig och kolla hur han låg,och visst hade jag väl rätt! Han låg så fint och alldeles perfekt som man ska med lille huvudet neråt:) Om han är fixerad eller ej vet jag inte,tror att hon kanske kollar det vid nästa tid jag har hos henne nästa fredag.Än så länge behöver det ju inte vara fixerat för det är ju några veckor kvar,kan inte fatta att på lördag är det exakt 6 veckor kvar! Herregud snart är han verkligen här<3
Kommer troligtvis inte att ha så mkt tid att blogga den kommande veckan/veckorna eftersom vi håller på och fixar där hemma,så bloggen prioriteras inte direkt.Men lovar att lägga ut lite bilder sen när vi kommit iordning och börjar bli klara:)
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad kul att ni trivs så bra :D Och att plutten ligger som han ska!

2013-08-20 @ 18:45:02
Postat av: Emelie

Vad bra att han börjar lägga sig till rätta prinsen! : ) Snart är han verkligen här! Kommer bli bästa tiden i era liv! <3 : )

Måste komma å hälsa på er när ni landat i erat nya hem!

2013-08-21 @ 08:44:49
URL: http://lillahjartaat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0