Bara en dag kvar.

Åhhhhhhh vad jag längtar till morgondagen:) Först så ska vi till Barnmorskan kl 11.00, mäta magen,lyssna på lillemans hjärtslag och ta lite prover och se så att allt är bra med oss:) Och kl 12:00 ska vi vara hos mäklaren där det sista sker inför husköpet.Det sista med betalning och överlämning av nycklar sker alltså i morgon.Både Henke och jag har tagit ledig hela dagen  från jobbet,så direkt när vi är klara hos mäklaren så åker vi raka vägen till vårt nya hem för lite inspektion :D Och vi ska börja köra alla kartonger under morgondagen så vi kan börja packa upp grejer,ställa in allt i köksskåpen,badrumsskåp mm.Men det är först på fredag eftermiddag som hela flyttlasset med alla våra möbler går:) På lördag kommer vi vakna upp i vårt nya fina hem och det kommer kännas underbaaaaart :D Hoppas det är skapligt väder så vi kan sitta på våran altan och äta frukost då! Det ska bli så kul att få fixa på altanen och göra det fint där:) Gud så härligt det ska bli:) Så helgen är väl i princip fullspäckad med att försöka få ordning på hemmet,gå ner en sväng på marknaden på lördag kväll och sedan blir det en tur till Ikea där det sista ska inhandlas som vi behöver ha. En fullspäckad men framför allt rolig och efterlängtad helg:)
Men på tal om något helt annat så har ju vädret de senaste dagarna varit riktigt mysko,regn,sol och åska om vartannat! Det känns nästan lite "höstlikt" i luften,det är kallare om dagarna.Men bara förra veckan när jag fortfarande hade semester så var vädret strålande:) Så jag har verkligen haft mer än tur med vädret under min ledighet detta år. Och om 7,5 veckor slutar jag jobba (vår lille son är beräknad att titta ut den 5 okt och jag jobbar sista dagen fredagen den 4 okt) Så alltså slutar jag jobba dagen innan han är beräknad.Men jag räknar med att gå över,som de flesta förstföderskor gör så därför har jag valt att jobba ända fram till beräknat datum.Och vill han titta ut nån vecka tidigare så är han mer än välkommen att göra det för vi längtar efter honom,MEN tidigare än så hoppas jag inte att det blir.Jag vill att han ska vara helt färdigbakad innan han kommer till oss.
Det känns som att det är nu jag borde börja känna nervositet inför förlossningen,men jag måste säga att jag känner mig väldigt lugn faktiskt.Självklart är man pirrig och förväntansfull och jag vet att det kommer göra ONT,något annat tror jag inte.MEN jag kan inte gå omkring och oroa mig för det nu utan jag tänker njuta så länge som jag kan.
Däremot märker jag att kroppen börjar förbereda sig för att "förlösa ett barn" Jag har sedan cirka 1,5-2 veckor tillbaka börjat ha ett enormt tryck ner mot bäckenet vissa dagar och även haft en tryckande och lite stickande känsa neråt "down there" ja ni fattar var ;) ont i svanken och lite liknande mensvärk har jag känt av från och till vissa dagar.Så att det händer mkt med kroppen just nu är det inget snack om.Jag satt och tittade på ett gammalt avsnitt av En unge i minuten häromdagen,då kändes det verkligen att det är nära nu,och jag blev faktiskt lite mer nervös när jag tittade på det men samtidigt så är det sån häftig upplevelse så jag längtar mest.Det är bara att hoppas att allt går bra:) Det enda jag hoppas är att det inte är fullt på BB,för jag vet flera som ska ha barn samtidigt som mig ungefär,och det vore ju en katastrof att bli hänvisad till tex Linköping eller så.Men det får man ta då,nu ska jag bara njuta som sagt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0