Framsteg!

Hej,tänkte skriva några rader om hur det har gått under de snart två veckorna (i morgon) som Nils haft sitt CI inkopplat.Som jag skrivit tidigare så börjar man med väldigt väldigt låg inställning och ökar sedan sakta men säkert så att han ska vänja sig med ljud.Första veckan skulle man inte hoppas på några reaktioner eller tecken på att han kunde uppfatta några ljud med tanke på den väldigt låga inställningen,men nu under vecka 2 så har vi börjat märka att han uppfattar lite ljud och det känns jätte spännande:) inställningen är fortfarande rätt låg,men om jag knackar och det är helt tyst runtomkring så börjar han kolla sig omkring och undrar såklart vad det är som låter,vi har även en speldosa(ljudleksak) som det verkar som att han kan höra.Det är såklart väldigt svårt att säga hur pass högt han hör,troligtvis hör han väldigt lågt än så länge men bara att se hans reaktion glädje verkligen mitt mamma hjärta.i morgon ska vi tillbaka till US i Linköping och då ska vi höja till inställning 3,och vi väntar med spänning på att se vad vi kommer att få för reaktioner för Nils nästa vecka då vi även höjer ett steg varje dag på inställning 3,och nästa fredag åker vi tillbaka och gör inställning 4,och så fortsätter man så tills man hittat rätt inställning för Nils öron.Så spännande:):) jag längtar tills vi märker att han kan börja höra när vi pratar för där är han inte riktigt än,men den dagen kommer mitt hjärta jubla av glädje<3 så ser det ut för tillfället med vår lille prins,och jag återkommer såklart med lite mer info ju längre vi kommer stegvis och ju mer vi märker att han hör.Tjingeling så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0