Kristall i vårt tak!

Idag har äntligen elektrikern varit hemma hos oss och fixat en del saker som vi ville ha åtgärdade.Bland annat så har vi bytt ut hela elcentralen till lite modernare grejer och framförallt säkrare vilket känns väldigt viktigt.Säkert ska det vara:) sen så har han kopplat in lite lampor och lite andra små grejer. I helgen hittade vi den perfekta lampan till hallen.Eftersom vi bor i ett sutteräng hus så har vi en takhöjd på kanske 4 meter i den inre delen av hallen vilket är väldigt maffigt och fint tycker vi:) Så då krävs det ju en fin lampa dit och vi hittade den perfekta kristallkronan i helgen som vi köpt och lät elektrikern sätta upp idag:) Jätte nöjda med resultatet.(Se bild nedan) Den passar in perfekt med vår stil (lite äldre/romantisk stil) och så gjorde den sig verkligen fin där i hallen:) Hur bra som helst känns det att vi nu inte behöver tänka mer på att elen skulle vara farlig på något sätt,speciellt inför lillemans ankomst till världen:) och i morgon kommer det en sotare till oss och gör en provtryckning på kakelugnen i sovrummet så förhoppningsvis kommer vi kunna elda i den under hösten/vintern! En riktig mysfaktor. Håller tummarna att allt är ok bara!  I morgon är det redan onsdag också vilket innebär att jag endast har 2,5 arbetsdagar kvar innan jag går på föräldraledighet,har ännu inte riktigt fattat att jag kommer att vara hemma så länge med vår prins ( när han så småningom vill titta ut). Har haft en del förvärkar och sammandragningar under dagen så jag vill verkligen att han ska vara på gång för att titta ut nu.Men jag har ju haft såhär innan också som sedan har avtagit:( han verkar gilla att luras den rackarungen:) men hoppas kan man ju alltid:):) Inom 2,5 vecka så kommer han garanterat att vara ute iaf,den saken är säker!! Nu ska jag gosa ner mig under täcker i sängen och försöka sova:) Natti Natti.


Kommentarer
Postat av: Karin

Superfint :D Älskar ert hem!

2013-10-02 @ 16:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0