Sommarvärme:)

Vilket himla härligt väder vi har :D Så idag invigde jag min nya långklänning,så skönt med något svalkande i värmen! Idag kl 14:00 ska jag på mitt första runtinbesök hos barnmorskan (det man gör utöver ultraljuden) Så det blir vägning,mäta magen,ta lite prover,kolla järnvärdet mm:) Hoppas allt ser bra ut och att vågen inte går sönder eller att måttbandet inte räcker till haha! Men det tror jag nog inte;)
Skönt att det redan är tisdag,snart har halva den här dagen gått sen är det bara ons och tors kvar att jobba innan Midsommar! Och på måndag är det endast 2 veckor kvar att jobba sen väntar 5 veckors semester och jag tror nog aldrig att jag längtat så mkt efter semester som nu:) Gahhh så härligt det ska bli:)
Idag efter jobbet ska Henke och jag träffa Jill och Rikard.Vi ska ner på stan och käka nånstans:) Mysigt,speciellt när vädret är så vackert:) Ska bli spännande att höra om deras resa också,för dom har varit i grekland i en vecka. Lyckos dom:)
 
På fredag är det 5 veckor kvar till flytt! och igår kväll började vi faktiskt att packa där hemma! Det känns lika bra att börja nu,så slipper man stressa med det.Vi ska lämna av kartonger hos Henkes föräldrar så vårat mål är att vi ska packa några kartonger varje vecka och åka dit och lämna av det.
Då kommer det mest vara möbler kvar,för då lär de flesta kartongerna redan packats och lämnats hos svärföräldrarna! Det är ändå så mkt grejer i hemmet som man inte använder eller som vi inte kommer behöva använda innan flytten,så det är bara att packa på :) Och nästa helg kommer vi troligtvis rensa vinds/källarförråden och åka med allt som står där också.Skönt att få det överstökat:) Dags att börja med vårat köksbord som vi ska ha i nya hemmet sen också. Vi har fått ett stort bord (plats för 12 pers om man lägger i skivan) Det är just nu inte jätte fint,men vi ska slipa och vitmåla det,sen blir det nog jätte fint.Perfekt när man kan få ta över grejer så man slipper köpa allt nytt. Det kommer ändå vara ¨så mkt som ska inhandlas till bebbens rum när vi väl flyttat in:) Ser verkligen fram emot att få inreda barnrummet:) Välja tapet,möbler osv..
 
Nu ska jag sätta mig en stund i solen och njuuuuuta :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0