Helgen.

Helgen går alltför fort tycker jag:(
Men helgen har varit bra iaf tycker jag!
I fredags var henke och jag bjudna hem till Ante och johanna på middag i deras fina hus:) Vi hade super trevligt och vi fick jätte god mat mm.Tusen tack kära ni för allt! Vi var hemma vid 01:30 och då däckade vi båda två i sängen:)
När vi vaknade på lördagen så började vi med vardagsrummet,vi håller nämligen på att göra om/renoverar där just nu.
Det kommer bli sååå fint när det är klart,MEN det är lite jobb med det hela.
Vi började iaf att slita ner tapeten i vardagsrummet,och sedan målade vi om alla väggar vita för de behövde fräshas upp.
Det gick rätt snabbt att måla som tur var.
Men eftersom vi drog ner tapet på en utav väggarna så var vi tvugna att slipa/spackla på den väggen så därför kunde vi inte måla där pga torktiden mm.
Så på söndag morgon när H åkte iväg och spelade golf så målade jag klart allt i vardagsrummet:) och det blev super bra.
När han var hemma från golfbanan i söndags så åkte vi till bauhaus och köpte virke till Panelväggen som ska upp i vardagsrummet:) det tog lite tid men det gick ändå smidigt,snälla lillebror kom med pappas bil och körde ett släp åt oss med allt virke för vi har ingen dragkrog på bilen.
När vi väl var hemma så började problemen hehe.
Plankorna var 4,5 meter långa, så då kom vi på att vi inte kunde få upp dom i trapphuset ( vi bor på 4:e våningen) så då fick vi sätta igång och såga tills de blev kortare.MEN självklart så fungerade inte sticksågen som vi lånat så där stod vi med massa plank och ingen såg.Eller jo vi hade en vanlig såg men det tog  världens tid att såga för hand!
Som tur var kom vår hjälte Erkki och lånade oss hans sticksåg,och vips så gick det väldigt snabbt att såga allt.
När det väl var klart så skulle vi bara bära upp allt på fjärde våningen,så man fick få några vändor..helt slut blev man! Ingen dålig motion där direkt:)
När allt var uppe i lägenheten så tänkte vi,yes vad skönt nu är allt uppe så nu kan vi börja sätta upp reglar och kanske börja spika upp panelen lite smått ikväll:) MEN då kom nästa problem när jag frågar Henke om vi har laddat batteriet i skruvdragaren..och NEJ det hade vi ju självklart inte gjort,så vi fick börja skruva för hand vilket tog tid och gjorde dessutom väldigt ont i händerna! Så tillslut sa vi båda att nae,nu struntar vi i detta för ikväll och fortsätter i morgon när batteriet är laddat och vi har mer ork,så det gjorde vi också.
Det blir inte alltid som man tänkt sig,vi var jäkligt slarviga med att kolla upp innan att allt funkade som det skulle,men man lär sig av sina  misstag Right? hehe.
Ikväll ska vi iaf få upp alla reglar har vi tänkt och måla dom.
Sen får vi fortsätta lite sucsessivt varje kväll,men det mesta kommer nog att göras till nästa fredag/lördag för vi vill inte störa grannarna alltför mkt om kvällarna.
Vardagsrummet ser ut som en ända röra just nu men bryr jag mig inte om.Det får vara lite huller om buller nu ett par dagar,för det kommer det vara värt när allt är klart det vet jag :)
Men på tal om något helt annat så åker jag till Borlänge i morgon eftermiddag med mina kollegor:) Vi åker direkt efter jobbet och blir kvar där till onsdag.
Vi ska på möte där hela dagen med resten av våra kollegor från olika orter i sverige som jobbar inom Yrkesakademin.
Vi hade längst att åka så för att vi skulle slippa åka kl 05:00 på onsdag morgon så betalade jobbet hotellrum för oss så vi får sova kva tis-ons och det känns jäkligt skönt! Det ska bli kul att få åka iväg och träffa alla de andra.Skönt att göra lite annat också:) För mig blir det även kurs på fredag denna vecka,så då blir det ännu en "jobbfri" dag:) Som sagt,skönt att få göra nåt annat för att bryta av de mönster som lätt blir samma gamla vana varje dag!
Men nu mina vänner kan jag inte babbla på mer här,för nu måste jag jobba:)
Hej svejs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0