Grillning.

Årets första grillning är avklarad:) vi blev bjudna på grillat av mina föräldrar idag,vi åt redan vid halv två pga att Julia skulle jobba kl 15.super gott! Ikväll ska vi på inflyttningsfesten hos henkes bror.det verkar som att vi blir lite mer än 15 personer,och vi blir bjudna på mat:) lite uppdatering angående gårdagens sjukhusvistelse.som jag skrivit i tidigare inlägg så har jag känt mig yr,svimfärdig och tung över bröstet.detta blev lite bättre under fredagen,en stund iaf.Henke hämtade mig på jobbet igår vid 4 tiden och vi åkte till hageby och handlade.plötsligt började jag känna mig sådär konstig igen,yr och tung över bröstet.det började även kännas som det tjocknade i halsen,jag tänkte hela tiden att det kändes så för att jag blev rädd.jag fick nog någon slags panikångest.jag sa till Henke att vi skulle åka hem till mina föräldrar för att kolla mitt blodtryck,dom har en blodtrycksmätare.men när vi satte oss i bilen på väg dit så började jag känna mer och mer panik,det kändes som jag inte kunde andas.så det blev full fart mot akuten.dom tog EKG på mig samt blodprover och mätte blodtrycket.allt såg normalt ut.men jag skulle få träffa läkaren iaf sa sköterskorna.så från kl 17:00 fram till kl 12 på natten så satt vi och väntade på att få träffa läkaren.trött,hungrig och allmänt utslagna satt vi och väntade.tillslut kom läkaren,tog lite fler prover och lyssnade på lungor och hjärta.allt lät bra och proverna visade bra.så kl 01:00 fick vi ÄNTLIGEN åka hem.så jag tror att efter att jag känt mig hängig och yr i torsdags så har jag nog gått och funderat på vad som är fel och förmodligen blivit så jäkla rädd att det ska vara nåt allvarligt fel med hjärtat så allt bara blev värre.jag kan säga att nu förstår jag hur det känns när man tror att man ska dö.men jag mår bättre,har känt mig lite tung i lungorna idag på morgonen,men jag är förkyld och har massa slem som kommer upp,så det är förmodligen därför som jag känner mig lite tung över bröstet ibland.det känns mkt lugnare nu när jag vet att allt ser bra ut,då behöver jag inte få panik.så detta är vad som hände igår.tack Carro för kommentaren:) nu ska jag umgås med familjen lite.trevlig lördag!


Kommentarer
Postat av: Carro

Vad bra att du uppsökte läkare och fick svar, kan du lugna ner dig! men om du får sådan ''panik'' igen så tveka inte att uppsöka läkare igen. Puss&Kram från Hapis

2012-03-04 @ 09:05:45
Postat av: jill

Usch gumman!! Det lät inge roligt det där!! Skönt att allt va bra i alla fall...

2012-03-04 @ 20:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0