Snart är julen här.

Japp,på måndag är det exakt 1 vecka kvar till julafton! Sjuuuukt! Men det kommer bli mysigt också.
Nu sägs det ju dessutom att det ska bli plusgrader:( så vem vet julen kanske inte blir så vit som man trodde,men jag hoppas självklart.
Måste berätta om en farlig men också rolig grej som hände igår kväll.
Vi har nämligen köpt en brännare ( som man använder bland annat till efterrätter som tex Creme brule´) och Henke skulle vara så duktig och fylla på gas i den.
Så han stod i köket vid diskhon och fyllde i gasen,men tydligen så läckte det ut lite och smart som han var så tände han brännaren och poff sa det och det blev en hööög låga.Först blev jag livrädd och började gråta haha,trodde han hade fått brännskador i ansiktet eller nåt ännu värre.Men det gick som tur var bra.Efter nån minut tyckte jag det luktade bränt hår,och då kollade jag lite noggranare i hans ansikte och höll på att dö av skratt.Hans ögonbryn och ögonfransar var precis ihopkrullade och vita på topparna haha,polisongen på ena sidan av håret hade också blivit lite krulligt.
Så det var bara att ta saxen och klippa en bit på hans ögonfransar och ögonbryn för det såg verkligen för jävligt ut.Vi skrattade båda två så vi fick magknipp,så det var ju tur i oturen att det bara var lite hår som försvann hehe.Min lille plutt:)
Det var härligt med lite skratt iaf:)
På tal om något helt annat så är det ju självaste Lucia dagen idag.Jag lyssnade på de sjungande lucia tåget på tv i morse och dom sjöng så vackert:) Vi hade Riskettan (en kurs) på jobbet idag så då bjöd vi på juligt fika,julmust, skumtomar och pepparkakor:) gött.
Dagen går alltid rätt så fort när vi har kursen vilket är skönt.
Så snart är denna dagen över och då är det endast 4 timmars arbetsdag kvar i morrn och sen helg:)
Vi får gäster i morgon kväll,det är min morbror,hans fru och min ena kusin som kommer på middag.Kommer bli jätte trevligt.
I helgen måste vi även handla de sista julklapparna,nu har vi bara Henkes pappa och mormor kvar,så det ska nog gå relativt snabbt:) Vi lär ju inte vara de ända som ska handla julklappar i helgen.
Vi har även bjudit hem oss själva till mina föräldrar på middag på lördag.Vi tänkte ta på oss varma kläder och vara ute med hunden på dan och ta med varm chocklad:) Det är så härligt att vara ute när det är soligt och kallt,bara man tar på sig ordentligt så klart.
Nån annan som ska göra något kul i helgen?
 
//Camilla
 
 
Trackback
RSS 2.0